Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ (1)

washer14

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ (1)
Paul Washer

Θα μελετήσουμε για το γάμο.
Πόσοι από σας είναι παντρεμένοι; Ουάου! Μόνο εσύ δεν είσαι παντρεμένος! Και επί τη ευκαιρία, εάν ενδιαφέρεται κανείς, είναι εδώ στην μπροστινή σειρά. Δεν είναι και πολύ όμορφος, αλλά δεν φαίνεται πως τρώει πολύ.
Πάμε στους Ρωμαίους, κεφ. 8, εδάφιο 28: Εξεύρομεν δε ότι πάντα συνεργούσι προς το αγαθόν εις τους αγαπώντας τον Θεόν, εις τους κεκλημένους κατά τον προορισμόν αυτού·


Εδώ έχουμε μια από τις μεγαλύτερες δηλώσεις παρηγοριάς και δύναμης της χριστιανικής πίστης, ότι ο Θεός εργάζεται τα πάντα για το καλό των παιδιών του. Αλλά πρέπει τώρα να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας ποιο είναι το καλό; Η χαρισματική κίνηση μας λέει ότι ο Θεός τα κάνει όλα για να μας κάνει πλούσιους ή τα κάνει όλα για να μας κάνει υγιείς. Εργάζεται όλη την ώρα για να μην χρειαστεί να υποφέρουμε.


Αλλά ποιος είναι ο τελικός σκοπός του Θεού στη ζωή μας; Βρίσκεται στο εδάφιο 29: διότι όσους προεγνώρισε, τούτους και προώρισε συμμόρφους της εικόνος του Υιού αυτού, διά να ήναι αυτός πρωτότοκος μεταξύ πολλών αδελφών·
Λέει ότι τους ήξερε από πριν και τους προόριζε να γίνουν όμοιοι με τον Υιό του. Έτσι ο μέγας σκοπός του Θεού σε όλες τις καταστάσεις της ζωής μας είναι, εμείς να γίνουμε όμοιοι με τον Υιό του. Αυτός είναι ο μέγας στόχος του Θεού στη ζωή μας και είναι ο μέγας στόχος των πάντων.


Αλλά το ερώτημα είναι εάν είναι και δικός σου στόχος. Είναι η μεγαλύτερη επιθυμία σου; Είναι το μεγαλύτερο πάθος της ζωής σου να γίνεις όμοιος με τον Χριστό; Και είσαι πρόθυμος να δεχτείς οτιδήποτε είναι το θέλημα του Θεού για να σε κάνει σαν τον Χριστό;


Να σας δώσω ένα παράδειγμα: Εγώ πονάω τώρα. Ζω μέσα στον πόνο. Και οι δύο οι μηροί μου έχουν αντικατασταθεί. Ο καρπός μου είναι κυρίως από μέταλλο. Όταν περνάω τα μηχανήματα στο αεροδρόμιο πάντα ηχούν και η αστυνομία πάντα πρέπει να με ελέγχει. Έχω πράγματα που φυτρώνουν από τα κόκαλά μου και πηγαίνουν στη σπονδυλική μου στήλη. Και μερικές φορές θέλω μόνο να ουρλιάξω. Ποιος είναι ο λόγος; Πώς μπορώ να είμαι χαρούμενος; Ο λόγος είναι για να γίνω όμοιος με τον Χριστό. Και μπορώ να είμαι χαρούμενος με αυτά, γιατί με βοηθούν να γίνω όμοιος με τον Χριστό. Βλέπετε, πρέπει να έχετε τον ίδιο στόχο με τον Θεό.


Αγιασθήτω το όνομά Σου, ελθέτω η βασιλεία Σου, γεννηθήτω το θέλημά Σου. Πάει κάπως έτσι. Το μεγαλύτερο πάθος μας πρέπει να είναι η δόξα του Θεού και ο ερχομός της Βασιλείας Του. Και έτσι η στάση μας πρέπει να είναι αυτή: Πατέρα, εάν με το να με ευλογείς οικονομικά μπορεί να δοξαστείς και να έρθει η Βασιλεία σου, τότε ευλόγησέ με. Αλλά Πατέρα, εάν μέσα από την φτώχεια μου μπορείς να με κάνεις όμοιο του Χριστού, να δοξαστείς και να έρθει η Βασιλεία σου, τότε άσε να είμαι φτωχός. Πατέρα, εάν μπορείς να δοξαστείς και να με κάνεις όμοιο με τον Χριστό με το να γιατρέψεις το σώμα μου, τότε, σε παρακαλώ, γιάτρεψε το σώμα μου. Αλλά εάν μέσα από αυτήν την αρρώστια μπορείς να δοξαστείς περισσότερο, να με κάνεις όμοιο με τον Χριστό και να έλθει η Βασιλεία σου, τότε άσε με να μείνω με την αρρώστια μου.


Σε 1000 χρόνια από τώρα αυτός ο πόνος δεν θα σημαίνει τίποτα, αλλά η ομοιότητα που θα μου προκαλέσει με τον Χριστό θαwasher02 μείνει μαζί μου για πάντα.
Συμφωνείτε μαζί μου; Ελπίζω να συμφωνείτε, γιατί το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τη δική σας ζωή.
Εάν ο μεγαλύτερος στόχος σας είναι να γίνετε όμοιοι με τον Χριστό, τότε όλα όσα γίνονται στη ζωή σας έχουν σκοπό και μπορείτε να τα δεχθείτε όλα στη ζωή σας  με χαρά.


Εάν δεν είχα αυτό στη ζωή μου, θα ήμουν κατεστραμμένος. Θα ξυπνούσα το πρωί και θα έλεγα: Γιατί; Γιατί; Γιατί; Τι αξία έχει τόσος πόνος; Θέλω να δραπετεύσω – να φύγει. Αλλά σαν ξέρω, ότι με βοηθάει να γίνω όμοιος με τον Χριστό, μπορώ να χαρώ.
Πόσοι καταλαβαίνετε αυτό που σας λέω; Λέτε, τι σχέση έχει αυτό με τον γάμο; Έχει απόλυτη σχέση. Γιατί, ποιος είναι ο σκοπός του γάμου; Ακριβώς ο ίδιος: Να σε κάνει όμοιο με τον Χριστό. Αυτός είναι ο σκοπός του γάμου.
Μερικοί είστε παντρεμένοι και παλεύετε στον γάμο σας. Λέτε ότι εσείς και η γυναίκα σας δεν ταιριάζετε. Είστε εντελώς διαφορετικοί. Εκείνη δεν σας καλύπτει τις ανάγκες σας. Και εσείς τις δικές της. Αναρωτιέστε εάν παντρευτήκατε το σωστό άτομο, γιατί ο γάμος δεν είναι αυτό που νομίσατε ότι θα είναι.


Το πρόβλημα είναι, ότι έχετε λάθος σκέψεις για τον γάμο. Οι ιδέες σας για τον γάμο προέρχονται από το Χόλλυγουντ και την τηλεόραση και τα παραμύθια. Και όχι από τις Γραφές. Έχετε δει, τώρα υπάρχουν και οι «υπηρεσίες ραντεβού», που μπορείτε να τηλεφωνήσετε και να βρείτε κάποιον που να είναι ακριβώς όπως εσείς για να τους τηλεφωνήσετε και να βγείτε ραντεβού μαζί τους. Τα’ χουν εδώ; Και ξέρετε ποιο είναι το βασικό πράγμα που λένε; Βρες κάποιον που να σου ταιριάζει. Μπορείς να βρεις κάποιον ακριβώς όμοιο μ’ εσένα. Τρομακτική σκέψη! Μπορείς να βρεις κάποιον στον οποίο να αρέσουν όλα όσα αρέσουν σ’ εσένα. Σου αρέσει η πίτσα, αρέσει και σ’ εκείνη. Εσύ μισείς τις γάτες, τις μισεί κι εκείνη.


Μπορείς να βρεις κάποιον ακριβώς σαν και σένα. Αυτό δεν είναι το θέλημα του Θεού! Σπάνια θα δώσει ο Θεός ένα ταίρι που να σου ταιριάζει. Γιατί; Επειδή σε μισεί και θέλει η ζωή σου να είναι μίζερη; Όχι. Έχει μεγαλύτερο σκοπό. Ο Θεός συχνά θα φέρει δύο ανθρώπους κοντά που είναι πολύ αταίριαστοι και δεν τους αφήνει να το καταλάβουν μέχρι να έχουν ήδη παντρευτεί. Είναι σαν να σου βάζει κάλυμμα στα μάτια και αφού παντρευτείς, στο βγάζει και λες, τι έκανα;


Ο Θεός επιθυμεί να είσαι όμοιος με τον Χριστό. Λοιπόν, τι έχει ο Χριστός, που Τον κάνει τόσο ιδιαίτερο; Τι είναι αυτά για τα οποία ψέλνουμε; Ψέλνουμε για το έλεός Του και την άνευ όρων αγάπη Του. Και να κάτι πολύ σημαντικό: Θέλεις να μοιάζεις με τον Χριστό; Τότε πρέπει να είσαι γεμάτος χάρη, έλεος και άνευ όρων αγάπη. Λοιπόν, να το πρόβλημα με αυτά τα τρία χαρακτηριστικά:
- Το έλεος είναι όταν δεν δίνεις σε κάποιον αυτό που του αξίζει. Όταν κάποιος σου φέρεται άσχημα, αλλά εσύ δεν το ανταποδίδεις και δεν φέρεσαι το ίδιο.


- Και χάρη είναι, όταν δίνεις σε κάποιον αυτό που δεν αξίζει.
- Και η άνευ όρων αγάπη είναι, όταν αγαπάς κάποιον που δεν πληρεί όλους τους όρους.
Τώρα ας μιλήσουμε στους άντρες λίγο, αλλά τα ίδια μπορούν να ειπωθούν και για τις γυναίκες.
Έχετε μέσα στο μυαλό σας πριν παντρευτείτε, το είδος της γυναίκας που θέλετε. Την τέλεια γυναίκα! Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Εάν υπήρχε η τέλεια γυναίκα, δεν θα παντρευόταν εσένα! Αλλά έχουμε αυτή την ιδέα, του πως θα ήταν η τέλεια σύζυγος και υπάρχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θέλουμε πάρα πολύ. Όμως συνήθως καταλήγουμε να παντρευτούμε μια σύζυγο, η οποία δεν πληρεί όλες τις προϋποθέσεις, που θέλαμε πάρα πολύ.


washer12Τι κάνει ο Θεός; Είναι ο μόνος τρόπος να μάθεις να αγαπάς άνευ όρων, δηλαδή παίρνοντας μια σύζυγο που δεν πληρεί όλες τις προϋποθέσεις.
Τα ίδια μπορούμε να πούμε για τον σύζυγό σου. Αποτυγχάνει με πολλούς τρόπους και δεν πληρεί τις προϋποθέσεις. Ακόμη και τις πιο σημαντικές. Αλλά ο Θεός σε μαθαίνει να αγαπάς άνευ όρων.
Το πιο αξιοθαύμαστο πράγμα σχετικά με τον Θεό είναι, ότι δεν μας δίνει αυτό που μας αξίζει. Μας αξίζει η κόλαση, αλλά δεν μας την δίνει.


Άλλο ένα θαυμάσιο πράγμα σχετικά με τον Θεό είναι, ότι μας δίνει αυτό που δεν αξίζουμε. Δεν μας αξίζει ούτε αυτός, ούτε ο παράδεισος, αλλά μας τον δίνει μέσω του Χριστού. Και μας αγαπάει πραγματικά, παρ’ όλο που δεν πληρούμε καμία από τις προϋποθέσεις.
Θέλεις να μοιάζεις με τον Θεό; Θέλεις να γίνεις μιμητής του Θεού; Θέλεις να είσαι σαν τον Χριστό; Τότε εσύ κι εγώ πρέπει να μάθουμε να κάνουμε το ίδιο.
Παντρευόμαστε για να μάθουμε να αγαπάμε έναν άνθρωπο που μερικές φορές δεν πληρεί όλες τις προϋποθέσεις. Και αυτές παντρεύονται εμάς και δεν πληρούμε εμείς όλες τις προϋποθέσεις, αλλά γίνεται έτσι, ώστε και εκείνες να μάθουν να είναι σαν τον Χριστό.


Πολλοί έρχονται σ’ εμένα με προβλήματα γάμου – δεν την αγαπώ άλλο, δεν καλύπτει τις ανάγκες μου-  και κοιτάζω τους άντρες και λέω: Τότε μετανόησε. Μετανόησε για τον εγωκεντρισμό σου. Μετανόησε για τον εγωισμό σου γιατί δεν πρέπει να την αγαπάς μόνο επειδή έχεις ρομαντικές σκέψεις. Πρέπει να την αγαπάς επειδή έχεις κάνει συμφωνία με τον Θεό σου και επιθυμείς να είσαι σαν τον Χριστό.

Ας το δούμε και από μια άλλη πλευρά.
Είσαι παντρεμένος με έναν πολύ δύσκολο άνθρωπο και σε περιορίζει σε όλα. Είναι ένας περιορισμός για σένα. Ίσως δεν θέλει να υπηρετεί τον Κύριο. Ίσως κάνει τη ζωή σου μίζερη και λες, έκανα λάθος, θέλω να φύγω, θέλω διαζύγιο. Δεν υπάρχει λόγος για όλα αυτά που ζω. Κάνεις λάθος. Όλα αυτά είναι σχεδιασμένα να σε κάνουν όμοιο με τον Χριστό. Αυτό που πρέπει να αποφασίσεις είναι τι είναι πιο σημαντικό για σένα. Να ζεις σ’ έναν παραμυθένιο ψεύτικο γάμο ή να γίνεις όμοιος με τον Χριστό;

Ένα άλλο πράγμα που θέλω να καταλάβετε για τον γάμο και την βασιλεία του Θεού, είναι, ότι ο γάμος είναι κλήση.
Εμένα με κάλεσε για να κηρύττω. Πιστεύω ότι εάν σταματούσα να κηρύττω, θα με πειθαρχούσε ο Θεός. Είναι μία αμετάκλητη κλήση. Αυτό είναι επίσης και ο γάμος μου. Η βάση του γάμου μου είναι αυτή. Ο Θεός με κάλεσε να αφιερώσω τη ζωή μου για τη θυγατέρα Του, είτε λάβω ανταμοιβή είτε όχι, είτε μου καλύπτει τις ανάγκες μου, είτε όχι. Ο Θεός με κάλεσε. Πρέπει να υπακούω σ’ Αυτόν. Και αφού με κάλεσε, ποτέ δεν έχω δικαιολογία να μην την αγαπώ.

Αλλά εάν ο γάμος μου βασίζεται σε αυτήν και αυτή με απογοητεύει, τότε εγώ έχω δικαιολογίες. Δεν είναι η γυναίκα που περίμενα, έτσι φεύγω. Δεν μου καλύπτει τις ανάγκες, άρα εγώ δεν θα καλύπτω τις δικές της. Δε μου συμπεριφέρεται με σεβασμό, άρα και εγώ δε θα της συμπεριφέρομαι με σεβασμό. Εάν ο γάμος μου βασίζεται στη συμπεριφορά της απέναντί μου, τότε ποτέ δεν θα είμαι σαν τον Χριστό. Αλλά εάν ο γάμος μου βασίζεται στην κλήση του Θεού, τότε εγώ πάντα θα χρειάζεται να συμπεριφέρομαι όπως ο Χριστός θα συμπεριφερόταν. Τώρα μερικοί από σας σκέφτεστε: Πω, πω! Ο γάμος είναι πολύ μακάβριος και θλιβερός!
Και ο αδελφός μας εδώ μπροστά έχει μετανιώσει, δε θέλει άλλο να παντρευτεί.


washer06Αλλά δεν είπα ότι αυτή είναι η ολοκλήρωση του γάμου, είπα ότι ήταν η βάση του. Αγαπώ την γυναίκα μου. Έχω μια όμορφη γυναίκα. Αγαπώ τον γάμο μου. Αλλά όλα αυτά δεν είναι η βάση του. Εάν η γυναίκα μου πάθει ένα τρομερό ατύχημα αύριο και παραμορφωθεί τρομερά, δεν θα φύγω γιατί η σχέση μας δεν είναι βασισμένη στην εμφάνισή της. Είναι βασισμένη στην αιώνια κλήση του Θεού στην ζωή μου. Αλλά εάν πάθει αυτό το ατύχημα και εγώ πρέπει να αφήσω τη διακονία για να την προσέχω, η ζωή μου είναι ακόμη γεμάτη με σκοπό, γιατί τώρα είναι σκοπός μου να τη φροντίζω γιατί δεν μπορεί να φροντίζει τον εαυτό της. Λες και η διακονία δεν είναι ο στόχος μου. Στόχος μου είναι το θέλημα του Θεού και να είμαι όμοιος με τον Χριστό. Εάν η γυναίκα μου είναι ένας απίθανος και γλυκός άνθρωπος, τότε αλληλούια. Αλλά εάν είναι ανυπόφορη και πικρή γυναίκα, πάλι δεν πάω πουθενά. Δεν φεύγω. Ούτε και θα κλάψω που η ζωή μου δεν έχει σκοπό. Θα συνειδητοποιήσω, ότι ο Θεός χρησιμοποιεί ακόμη και αυτό για να με κάνει όμοιο με τον Χριστό. Αυτή  είναι η βάση του γάμου μου.
Ας μιλήσω στους άνδρες για λίγο.


Έχω μια κόρη και είναι η πιο όμορφη κοπέλα στον κόσμο! Και εάν κάποιος προσπαθούσε να της κάνει κακό, εγώ θα τον σκότωνα. Μπορώ να είμαι πολύ της Παλαιάς Διαθήκης κάποιες στιγμές. Θα σε πατήσω με το φορτηγό μου. Και θα τραγουδάω αλληλούια καθώς το κάνω. Και μετά στη κηδεία σου, θα μετανοήσω.
Αγαπώ την κόρη μου. Εάν θέλεις να είμαι φίλος σου, τότε να είσαι καλός στην κόρη μου. Εάν θέλεις να είμαι ο εφιάλτης σου, τότε συμπεριφέρσου άσχημα στην κόρη μου. Τόσο πολύ την αγαπώ. Αγαπητοί εν Χριστό αδελφοί, εάν είστε παντρεμένοι με χριστιανή γυναίκα, είστε παντρεμένοι με μια κόρη του Θεού. Το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να την κακομεταχειριστείτε.


Εάν αποτύχετε στη διακονία, ο Θεός θα δείξει έλεος. Εάν δεν μελετάτε τη Γραφή καθημερινά, ο Θεός θα δείξει έλεος. Εάν πειράξετε την κόρη Του, πρέπει να φοβάστε. Αναφέρομαι κυρίως στους άνδρες, γιατί οι άνδρες ηγούνται στον γάμο και με πολλούς τρόπους θα καθορίσουν την ποιότητα του γάμου.


Τώρα ας πάμε στους Εφεσίους, 5ο κεφάλαιο, εδάφια 22-23.
22. Αι γυναίκες, υποτάσσεσθε εις τους άνδρας σας ως εις τον Κύριον,
23. διότι ο ανήρ είναι κεφαλή της γυναικός, καθώς και ο Χριστός κεφαλή της εκκλησίας, και αυτός είναι σωτήρ του σώματος.

Η Γραφή διδάσκει ξεκάθαρα πως ο άνδρας είναι κεφαλή της γυναίκας. Μερικές από εσάς τις γυναίκες μπορεί να διαφωνείτε με αυτό. Δεν μ’ ενδιαφέρει γιατί κάνετε λάθος. Αυτό ακριβώς λέει η Γραφή. Ο άνδρας είναι κεφαλή της γυναίκας.
Μερικοί τώρα από τους άνδρες τεντώνετε το στήθος σας και το χτυπάτε όπως οι γορίλες. «Άκουσες, γυναίκα, είμαι η κεφαλή του σπιτιού, είμαι ο βασιλιάς. Ο βασιλιάς ήρθε.» Όχι, δεν σημαίνει αυτό. Δεν είμαστε η κεφαλή της γυναίκας μας όπως ο Καίσαρας ήταν κεφαλή της Ρώμης. Είμαστε η κεφαλή της οικογένειάς μας όπως ο Χριστός είναι κεφαλή της εκκλησίας και πριν τον θάνατό Του έπλυνε τα πόδια της εκκλησίας. Υπηρέτησε την εκκλησία και μετά έδωσε τη ζωή Του για την εκκλησία. Άρα όταν λέμε ότι είμαστε η κεφαλή της γυναίκας και της οικογένειας, μιλάμε για κάτι διαφορετικό από αυτό που καταλαβαίνουν οι περισσότεροι άνθρωποι.


Με βάση τις Γραφές είμαι υποχρεωμένος να ηγούμαι της γυναίκας μου και εκείνη είναι υποχρεωμένη να σέβεται την ηγεσίαwasher15 μου.
Αλλά ποιος είναι ο σκοπός της ηγεσίας της γυναίκας μου;
Εάν μια γυναίκα κοιτάζει τον άνδρα της και βλέπει έναν εγωιστή που ό,τι κάνει το κάνει για τον εαυτό του και χρησιμοποιεί την ηγεσία του για να προωθήσει τις επιθυμίες του, εκείνη θα γίνει μια πικρή και νευριασμένη γυναίκα.
Αλλά εάν κοιτάζει τον άνδρα της και βλέπει ότι είναι άνδρας δοσμένος στην υπακοή, στο θέλημα του Θεού, και ό,τι κάνει, το κάνει για τη δόξα του Θεού και την προώθηση της βασιλείας του Θεού και το συμφέρον της γυναίκας του και των παιδιών του, θα είναι πολύ πιο εύκολο γι’αυτήν την γυναίκα να σεβαστεί και να υποταχθεί στον άνδρα της.
Θέλω σύντομα ν’ αναφερθώ στην ηγεσία και στο τι σημαίνει αυτό. Δεν σημαίνει ότι είμαι ο άρχοντας της γυναίκας μου η δικτάτορας, αλλά σημαίνει ότι είμαι η βιβλική εξουσία.


Ας πούμε ότι πρέπει να πάρω μια μεγάλη απόφαση για το αν θα μετακομίσουμε κάπου αλλού στην εξοχή ή οποιαδήποτε σημαντική απόφαση προκύψει. Ως κεφαλή του σπιτιού απλά αποφασίζω; Όχι. Προσεύχομαι γι’ αυτό, το συζητάω με τη γυναίκα μου, προσευχόμαστε μαζί και εάν συμφωνούμε, αποφασίζουμε. Αλλά ας πούμε, ότι το συζητάμε και προσευχόμαστε, αλλά δεν συμφωνούμε. Ως κεφαλή του σπιτιού αποφασίζω μόνος μου; Όχι. Όταν η γυναίκα μου δεν συμφωνεί με κάτι, για μένα είναι σαν να σηκώνεται μια κόκκινη προειδοποιητική σημαία και έτσι εκείνη και εγώ θα προσευχόμαστε και θα συζητάμε μέχρι να υπάρχει ομοφωνία και ενότητα. Αλλά τι γίνεται εάν φτάσουμε σ’ ένα σημείο όπου δεν υπάρχει ομοφωνία και ενότητα, αλλά η απόφαση πρέπει να παρθεί; Τότε είναι η τρομερή μου θέση να πάρω μια απόφαση και θέση της να το σεβαστεί. Και εάν έχω δίκαιο, δεν πρέπει να πάω και να της πω: «Βλέπεις! Σου το είπα!» Αλλά εάν είχα άδικο, ούτε και εκείνη πρέπει να το κάνει αυτό. Η απόφαση πρέπει να παρθεί. Εγώ πρέπει να την πάρω. Αντιλαμβάνεστε τι τρομερή ευθύνη είναι αυτή; Εάν ηγούμαι της οικογενείας μου και κάνω λάθος, θα πρέπει να λογοδοτήσω ενώπιον του θρόνου του Θεού. Εξαιτίας αυτού η γυναίκα μου προσεύχεται για μένα. Και με λυπάται γιατί ξέρει ότι εγώ θα πρέπει να σταθώ ενώπιον του Θεού και να λογοδοτήσω.  Ξέρει ότι ο άνδρας της έχει τρομερή ευθύνη. Κάτι άλλο που αντιλαμβάνομαι, είναι ότι εάν πάρω μια λάθος απόφαση μπορεί να βλάψω ολόκληρη την οικογένειά μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου